søndag den 22. februar 2015

Det lykkedes...

Jeg nåede det, lige til tiden, at aflevere det søde babytæppe. 3 dage efter blev hun født. 
Tæppet blev godkendt ( der var nu heller ingen anden løsning 😉☺️) og er taget i brug med det samme. Så nu er der strik til MIG på pindene igen. Jeg er gået i gang med høstjakke nr 2, i højlandsuld i farverne lilla og nattehimmel fra Garnudsalg. Eneste ulempe, den kræver godt lys at strikke. 
Et tørklæde i cottonwool i koks og Gollum, samme sted, er også kommet på pindene. Man må jo ha noget til bilstrik og tvstrik;-) 
Noget af det jeg nyder meget for tiden, er at se en forvandling af nogle af vores nu tidligere marker, til sø. Det var en lang proces at få tingene forhandlet på plads, men det bliver smukt og et sted som vi vil nyde. Vi kan allerede nu høre masser af fugleliv, selvom vi ikke bor lige ned til søen, som bliver på ca 148 hektar. 
Jeg var for ikke længe siden til den årlige  generalforsamling i Spindeforeningen. En skøn dag, med MASSER af grin, dejlig mad, gensyn med dejlige mennesker, spind på rokken så man er fyldt op til randen af glæde når man kører hjem igen. Om 14 dage skal jeg til årsmøde i Gavstrik for første gang. Jeg glæder mig meget til at tilbringe tre dage med strikkende kvinder:-)





7 kommentarer:

  1. Sikke et flot taeppe.
    Er I ved at laegge det hele om????Vil du forklare lidt om hvordan man laegger en mark om til soe???( deter bymennesket der spoerger lol)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lin
      Jeg vedhæfter lige et par link til lidt info om projektet. Måske laver jeg et indlæg på bloggen omkring det. Men det ha da været en spændene og udfordrende proces at være med i.
      http://www.claus-hjelm.dk/bundsoe-2
      http://www.dettabteland.dk/sydjylland/mjels.pdf
      http://sonderborgkommune.dk/aktuelt/arkiv/bundsoe-naturen-ville-ikke-vente

      Slet
  2. Høstjakke og halstørklæde... Så er du godt beskæftiget. Og lillepigen godt pakket ind i der fine tæppe.
    God tur til Gavstrik i Tønder. Det ramler vist sammen med Fiberfest?
    Jeg har i hvert fald ikke meldt mig til!

    SvarSlet
  3. Dejligt at have noget at se frem til, kære frue - men så går vi andre glip af dit selskab i Ry! Og det er vi jo ikke glade for ;-)
    Skønt pigetæppe, dejlige farver :-) Og lækre sager på pindene :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene og Anne
      Ja det er skønt at aflevere noget man ved modtageren har ønsket sig og at det bliver brugt. Lidt ærgerligt at også rokketræf i Rinkenæs og fiberfest er samme weekend som årsmødet. Meeen jeg vender "frygteligt" tilbage :-D

      Slet
  4. Har I spindepiger set dette mønster på Ravelry?
    http://www.ravelry.com/patterns/library/fileuse

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da lige det helt rigtige mønster for spindepiger, tak Anne;-)

      Slet