onsdag den 31. juli 2013

Sommerspise

Jeg var lige i den lokale gårdbutik i dag og der stod de lækreste bønner. Vi blev straks enige om at det var i dag vi skulle ha Snysk. Så der blev handlet gulerødder, ærter, kartofler og bønner. Bacontern klarede jeg efterfølgende. Så nu sidder vi her dejligt mætte og landmanden lokker med en tur mere i marken efter flyvehavre. Vi mangler "kun" 2 1/2 spor a ca 1km. I eftermiddags var jeg også med, men blev fritaget for tjeneste for at lave livretten.
Nå jeg må hellere tage med, så er det overstået, som vi siger:-)

2 kommentarer:

  1. Snysk - det må vist være en lokal egnsret ;-) Men ud fra beskrivelsen af råvarerne lyder det nu slet ikke så tosset :-)

    SvarSlet
  2. Ja Lene, det er en lokal egnsret. Jeg har lagt et link ind, så kan du prøve at servere retten for familien. Det smager himmelsk. Jeg lærte at lave den med mælk, men foretrækker at lave den som her i opskriften. Vi får altid bacon eller skinke til.

    SvarSlet