søndag den 6. januar 2013

Så er det jo rigtigt nok.....

JV bragte igår, lørdag en artikel om at strikning er helbredende. Jeg sagde det jo nok.
Det er også det jeg oplever, når jeg er lidt stresset eller bare trænger til at falde lidt ned efter en travl dag, så er strikketøj eller tid ved rokken balsam for krop og sjæl.
Jeg tog et billede af artiklen, sendte det til yngstes veninde som også strikker, og selvom hun "kun" har strikket i begrænset tid i forhold til mig, så sagde hun faktisk at den virkning havde det også på hende. Fantastisk:-)
Hverdagen er vendt tilbage og der er startet op med en skøn spindeaften hos Hanne. Jeg elsker at komme hjem og være glad og inspireret, helt ind i sjælen. Det har været godt at starte op igen efter en dejlig juleferie, hvor der er sovet længe hver dag og hygget, med unge mennesker i huset en del af dagene. Jeg har været flittig med at strikke på min Tunika fra Jane, for den skal være færdig. Jeg har en aftale med mig selv om at der skal gøres projekter færdig, før der er nye garnkøb ( Jeg håber bare  at der så ikke dukker "livsnødvendige" garnkøb op inden;-))





4 kommentarer:

  1. Ja jeg kan i hvert fald skrive under på at både det at strikke og spinde er helbredende! Fik det jo også lægeordineret. Et virkeligt godt alternativ til farmakologisk behandling, og dette bør spredes ud i den store verden.
    Kan forstå du holder dig tappert med ikke ar købe nyt garn hjem :-)) godt gået Kis !

    SvarSlet
    Svar
    1. Birte, ja jeg må sige at du fik mig fanget:-)
      Jeg har ikke købt siden vi sidst snakkede lagerbeholdning. Ja og der ligger faktisk mange godter inde på lageret;-)må jeg indrømme.

      Slet
  2. Strikning er også for mig den totale afstressning! Ligegyldigt hvad, der er sket på jobbet, så kan ½ times strik, når man kommer hjem, altså bringe både puls og blodtryk ned på normalt leje ;o)
    Kh Karen

    SvarSlet
  3. Kan kun være enig i det hele. Tak for en helt igennem dejlig aften :0)

    SvarSlet