søndag den 22. september 2013

Hektisk uge med en skøn afslutning

Det har været en travl uge som blev afsluttet med en tur til Nordfriesland (Tyskland) med to rigtig dejlige mennesker. Dagen blev indledt med en tur til Kålmarked i Wesselburen og derefter indkøb af friske grøntsager. 
Så gik turen til Ejderdæmningen, et imponerende bygningsværk. Vi fik helt klart et indtryk af vandets magt, selvom det var rigtig fint vejr. 
Dagen sluttede med et besøg på Rote Haubarg, med en meget spøjs historie. Her fik vi kaffe og Friesentorte. Virkelig lækkert, indtaget i meget smukke, gamle omgivelser. 
Virkelig en dejlig dag, hvor vi også blev udfordret i vores sprogkundskaber. Både dansk, tysk og Sønderjysk. Vi blev dog også enige om at det vigtigste på engelsk var at kunne strikke udtrykkene;-)

I dag har vi så været i Universe med hele familien. Vi spiste cafeen og fik den lækreste sandwich med pulled pork og coleslaw. Det koster det samme som en menu i foodfactory, men det mætter bare meget længere. De laver nu også nogle vildt gode burgere, vil jeg lige skynde mig at sige:-)
Hjemme igen, er jeg gået i gang med et par sokker. Denne gang ville jeg prøve teknikken " to på én pind" og hvor er det da nemt og det går faktisk hurtigt. Sokkestrik er lidt kedeligt, men nødvendigt nogen gange, når der er kolde tæer der skal varmes:-)

2 kommentarer:

  1. Sikke en tur!
    Jeg har også lært "to fra tåen op" ..... men sokker er altså keeeeedelige uanset teknik og retning.... Så jeg køber sokker og strikker alt det sjove!!!!

    SvarSlet
  2. Anne, jeg har det ligesom dig tror jeg:-) men dette par er til en helt speciel sød pige, som om nogen anden skal have et par rigtig hjemmestrikkede sokker;-) men jeg er meget positivt overrasket over hvor hurtigt det går på den måde.

    SvarSlet