søndag den 28. august 2011

Det var så den sommerferie

På mandag starter jeg på arbejde igen efter 3 ugers sommerferie......det var nu ikke solen vi har været plaget af, nærmere af regnen. Meningen er at vi gerne skulle få høstet når jeg har ferie og det har vi skam også været igang med. Men det er blevet besværliggjort af alt den meget regn. Det har været noget deprimerende at se kornet ligge under vand eller ligge fladt på jorden med aksene fyldt med 8-10 cm spirer på, groet fast i jorden igen. Heldigvis er det ikke alt der ligger ned, så der kommer også fornuftigt korn ind. Men tørt er det ikke, så der skal tørres i år, rigtig meget.
Men trods "sure" opstød over vand, så tog vi os en regnvejrstur til Rømø og spiste den dejligste frokost på Havneby Kro. Det kan godt anbefales. Vi lagde vejen forbi Kommandørgården, en smukt istandsat gammel kommandørgård, smukt beliggende i landskabet....men kaffen er de nu selv ude om at vi IKKE ville indtage hos dem, for mutter sad og røg ude i gangen hvor man kom ind og der stank af røg på toilettet. Det ødelagde lige lysten. Der så ellers rigtig hyggeligt ud, derinde i cafeen.



Jeg havde sat et mål at jeg ville være færdig med mit Topstykke i ferien og det er jeg også blevet. Den mangler kun at blive skyllet op, så er den klar til brug. Men jeg har da allerede gang i næste projekt som er Muslinge kjolen fra Hjelholts uldspinderi.


1 kommentar:

  1. Ja i år må landmændene gerne beklage sig, for der er kommet for meget vand på et meget forkert tidspunkt. Her på Lolland er hele roemarker gule (som raps) - jeg tror, at de er ved at rådne pga vand. Herligt at du dog har fået strikket og været på tur.
    Kh Karen

    SvarSlet