tirsdag den 18. februar 2014

Sydpå

 I dag var der aftalt besøg i Flensborg med et vennepar. Pigerne skulle i Rote Straße, til Wollsucht og drengene havde andre ærinder. Jeg skulle hjælpe veninden med at finde garn til et sjal. Da Noro ikke forhandles i miles omkreds derhjemme, måtte vi bare sydpå. Her ligger også Flensborgs allerbedste garnbutik, Wollsucht. Det blev ikke Noro, men et ligeså lækkert garn fra Zitron hun valgte. 
Jeg havde ellers FORSVORET at jeg ikke skulle have garn med hjem.........men, der lå 2 nøgler af den smukkeste ultratynde alpaca, i den helt rigtige farve og tiggede og bad om de ikke måtte komme med mig hjem. Så bliver mine knæ jo bløde som smør og min rygrad som en regnorms...og vupti....
Det er altså også et lækkert sted at handle og betjeningen utrolig sød. Veninden og jeg brugte efterfølgende lidt tid på at lave lidt research i gaden, så vi ved hvad vi gerne vil studere nærmere næste gang. Ingen af os er nemlig til stormagasiner, powershopping og parfumerier, så stemningen i den lille gade passede os fint. Her er et kig i en af de små baggårde. Her boede en meget spændende keramiker, som skal besøges en anden gang, ligesom Wollsucht heller ikke har haft besøg af os for sidste gang;-)

3 kommentarer:

  1. Det er bare så hyggeligt hos Wollsucht og en god betjening. Min mand nød stolen, "Mandeparkering" og fik også et bolche/en bum af damerne! Rote strasse er et besøg værd.
    Spændende hvad dit fie nye garn bliver til.....

    SvarSlet
  2. Ja saa duer det ikke at have rygrad haha. Lyder som en skoen tur.

    SvarSlet
  3. Der gider jeg godt med en tur engang :0)

    SvarSlet