søndag den 24. oktober 2010

Ny energi

Giver det at have nogle dage fri og bare kunne nyde det og slappe af med mand, døtre og ældste datters kæreste. Vi tog til Skåne i et hyggeligt sommarstuga/sommerhus og alle klarede 5 dage uden internet og uden opvaskemaskine. Det var egentlig dejligt. De unge vaskede op flere gange dagligt og vi voksne ligeså. og det var jo faktisk ganske hyggeligt. Vi tog lidt på tur rundt i området for at se bl.a. Halla Mölla, Glimmingehus og Ales Stenar ved Kåseberga. Det var det skønneste stille vejr med lidt frost ved jorden og solskin.
Ved Halla Mölla udbrød yngste: "Altså mor dit tørklæde er jo helt vildt flot i disse efterårsfarver" og så skulle der ellers fotograferes :-)
Glimmingehus er imponerende og fangede også de unge mennesker. Gabestokken blev i det mindste afprøvet :-)

Ved Ales Stenar kunne vi nyde den flotteste udsigt, faktisk helt til Bornholm.
Malmö skulle også afprøves og det indrømmer jeg gerne, at storbyelsker er jeg ikke. Men Ystad som vi har besøgt flere gange er hyggelig og her er et fint udvalg af butikker. Dog har de nogle møgkedelige garnbutikker hvor man ikke kan købe noget særligt og de forhandler åbenbart kun PONY strikkepinde.
Jeg fik også startet på min tunika i hør OG huskede at lave strikkeprøve og den passede, men efter 13 cm strik med 328 masker kunne jeg godt se at det ville blive str XXXXXXXX-L så det var en ommer. så nu er det mindre pinde og en større og bedre strikkeprøve inden jeg stater på opgaven.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar